Jornada Tècnica: “CANVIBOSC: Vulnerabilitat de les espècies forestals al canvi climàtic”

CANVIBOSC
CANVIBOSC
La Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat (SMAS), l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic (OCCC) i el CREAF, us conviden a assistir a la presentació del CANVIBOSC, un estudi inèdit al mediterrani que analitza la vulnerabilitat de les diferents espècies als principals impactes que poden alterar els nostres boscos en un context de canvi climàtic: la sequera, els incendis i les plagues.
CANVIBOSC
CANVIBOSC

El treball és fruit d’una revisió bibliogràfica de més de 500 articles científics que s’han recopilat, digerit i traduït a un llenguatge no científic i entenedor, però mantenint el rigor de la informació original. Treballs com el CANVIBOSC seran de gran valor per a experts, gestors i tècnics que hagin d’impulsar o posar en pràctica polítiques preventives i de gestió forestal adaptativa.

DESCARREGA EL PROGRAMA DE L’ACTE  CANVIBOSC 

DIA:

30 d’octubre de 2013 a les 12h

LLOC:

Museu i Centre d’Estudis de l’Esport Doctor Melcior Colet
C/ Buenos Aires, 56 Barcelona

Comparteix l'article!

Articles relacionats

Foto: Sabine, Pixabay.
Notícies
Angela Justamante

10 alertes que la ciència del clima llança a l’inici de la COP28

Durant la COP28 s’ha fet públic un informe amb 10 missatges urgents per a contribuir al full de ruta que marcarà aquesta cimera. L’investigador del CREAF Marcos Fernández, qui ha rebut amb la beca de l’European Research Council (ERC), és l’únic representant d’Espanya.

Coneixement
Veronica Couto Antelo

Quins tipus de gestió forestal existeixen? 

Sovint tendeix a associar-se la gestió forestal únicament amb l’extracció de fusta dels boscos o la configuració de tallafocs per evitar els incendis, però alerta!

La ginesta, que la veiem florida en aquesta imatge del 22 d'octubre a Barcelona, només hauria de tenir flors entre els mesos d'abril i juliol. Font: Elisabeth Llopart (Voluntària de RitmeNatura)
Notícies
Gerard Gaya

Plantes d’arreu de Catalunya floreixen i fructifiquen també a la tardor a causa de la calor dels darrers mesos

La temperatura de setembre i octubre, molt més càlida del que és habitual per l’època de l’any, ha modificat els cicles naturals de moltes espècies, substituint l’inici de la tardor per una “segona primavera”. Ha tornat a brotar vinya del Penedès i el Garraf, s’ha retardat la caiguda de les fulles d’alguns arbres de fulla caduca i han florit per segona vegada multitud de plantes silvestres i arbres fruiters des de les Terres de l’Ebre fins a la Catalunya Nord.

Hem canviat la versió del Wordpress. Per llegir entrades anteriors al 2020 en els diferents idiomes (català, castellà o anglès), ves a la portada del blog, escull l'idioma amb el selector del menú superior i cerca l’entrada a la barra de la lupa.

Dona’t d’alta al Newsletter per rebre totes les novetats del CREAF al teu e-mail.

Ajuda'ns a moure

l'ecologia