L’Enric Batllori considera necessària la gestió forestal per a reduir el risc d’incendi, en declaracions a TVE

L'investigador Enric Batllori, a L'Informatiu de TVE
L'investigador Enric Batllori, a L'Informatiu de TVE

Les altes temperatures d’aquests dies, i la manca de pluja tan d’aquest últim mes com de l’hivern i la tardor passats, fan que el risc d’incendi sigui elevat. L’investigador del CREAF Enric Batllori destaca a ‘L’Informatiu’ de TVE que a mig i llarg termini cal una gestió de les masses forestals.

L'investigador Enric Batllori, a L'Informatiu de TVE
L’investigador Enric Batllori, a L’Informatiu de TVE

‘L’Informatiu’ del migdia en la desconnexió en català de TVE ha emès una notícia referent a l’elevat risc d’incendi que tota Catalunya patirà els propers dies. Les principals causes són les altes temperatures i la poca pluja registrada darrerament. Tanmateix, la sequera de l’hivern i la tardor han fet que s’hagi acumulat molta biomassa morta, un combustible que crema amb facilitat. Per aquests motius el risc d’incendi és tan elevat.

L’Enric Batllori, investigador del CREAF, en ser preguntat per com es pot evitar aquest risc i els grans incendis forestals afirma que cal una gestió del territori que generi un mosaic paisatgístic agrícola-forestal, i que redueixi la càrrega de combustible que hi ha actualment als boscos.

Aquí podeu veure la notícia a partir del minut 13:41.

Comparteix l'article!

Articles relacionats

Domini públic.
Notícies
Alba Gimbert

Com prevenir incendis forestals a les urbanitzacions

El CREAF en col·laboració amb l’Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d’Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari (OTPMIFDA) de la Diputació de Barcelona ha creat un manual que recull bones pràctiques a l’hora de plantejar, fer i mantenir una franja perimetral de protecció contra els incendis forestals al voltant de nuclis urbans.

Hem canviat la versió del Wordpress. Per llegir entrades anteriors al 2020 en els diferents idiomes (català, castellà o anglès), ves a la portada del blog, escull l'idioma amb el selector del menú superior i cerca l’entrada a la barra de la lupa.

Dona’t d’alta al Newsletter per rebre totes les novetats del CREAF al teu e-mail.

Ajuda'ns a moure

l'ecologia