El canvi climàtic canvia com les plantes i els microorganismes es relacionen

Un estudi publicat fa uns dies a la revista Science Advances adverteix que el canvi climàtic modificarà com estan distribuïdes les plantes i els organismes del sòl. Això pot alterar la manera de relacionar-se d’aquestes plantes i microorganismes, i en conseqüència afectar l’equilibri de l’ecosistema.

Pixabay. C0 Public Domain.
Pixabay. C0 Public Domain.

La recerca, on ha participat en Josep Peñuelas, remarca la importància de tenir unes relacions estables entre els membres d’un ecosistema, doncs qualsevol canvi pot comportar alteracions a tot el conjunt. Per exemple, la fullaraca que queda al sòl és diferent en composició i qualitat segons el tipus d’arbre que l’origina i això determina quins microbis i fongs ho descomposaran.

L’informe resultant apunta a l’ús potencial d’aquestes relacions entre plantes i microorganismes per mitigar els impactes del canvi climàtic i la restauració d’ecosistemes degradats. Un punt clau per considerar aquests dies que té lloc la COP25 a l’estat Espanyol.

Podeu llegir la notícia completa en aquest enllaç.

Comparteix l'article!

Articles relacionats

Imagen del 14 de junio captada por Copernicus. Se observa en una escala de colores cálidos las temperaturas de la superficie del suelo (Land Surface Temperatre, LST). Los colors más oscuros corresponden a más temperatura en ºC.
Coneixement
Veronica Couto Antelo

Sense els arbres no hi ha ciutats del futur

Les imatges del programa d’observació satèl·lit Copernicus que es van publicar fa uns dies són esfereïdores. Hi podem veure com la temperatura de la superfície

Arnaud Mesureur a Unsplash.
Notícies
Anna Ramon

Les onades de calor apaguen el batec dels arbres centreeuropeus

Tanca els ulls i pensa en l’ésser viu més sòlid que coneixes. Has pensat en un arbre? Sòlid, immòbil i impassible al pas del temps. Res més lluny de la realitat i és que els troncs dels arbres bateguen, es contrauen de dia quan es buiden d’aigua i es dilaten de nit al reomplir-se per les arrels.

Hem canviat la versió del Wordpress. Per llegir entrades anteriors al 2020 en els diferents idiomes (català, castellà o anglès), ves a la portada del blog, escull l'idioma amb el selector del menú superior i cerca l’entrada a la barra de la lupa.

Dona’t d’alta al Newsletter per rebre totes les novetats del CREAF al teu e-mail.

Ajuda'ns a moure

l'ecologia