El CREAF elabora un document de bones pràctiques per utilitzar WMTS

Concepte WMTS
Concepte WMTS

Fa uns quatre anys, el Dr. Joan Masó, coordinador del Fòrum ILAF (Iberian and Latin-American Fòrum), va editar per primera vegada un estàndard internacional per a mapes web tallats a tesel·les (WMTS) amb l’ objectiu de proporcionar serveis de mapes més ràpids que els actuals.

Concepte WMTS
Concepte WMTS

Aquest estàndard proporciona capacitats similars a Google Maps, però, en ser neutral, pot ser implementat per qualsevol fabricant. Durant aquest temps aquest estàndard ha estat inclòs en aplicacions SIG com MiraMon, Intergraph o ESRI. La Infraestructura de Dades Espacials d’Espanya, la NASA i el CREAF, entre d’altres, disposen de servidors que el suporten.

Malgrat les actuals implementacions, encara sembla que hi ha algunes dificultats per a la seva total adopció derivades de l’excessiva flexibilitat. Com a part de la constant col·laboració del CREAF amb l’Open Geospatial Consortium (OGC), s’està treballant per trobar una solució en forma d’un document de bones pràctiques per utilitzar WMTS de manera que sigui més interoperable (un perfil simple).

Els estàndards OGC recolzen solucions interoperables que "geo-activin" la web, serveis mòbils i basats en localització.

El passat 12 de juny, OGC va obrir un període de 30 dies per recollir suggeriments i comentaris sobre el document OGC Web Map Tile Service Simple Profile. Després d’analitzar els comentaris, el CREAF té la intenció de tornar a sotmetre-ho a OGC per a la seva aprovació definitiva.

El document està disponible al següent enllaç

http://www.opengeospatial.org/standards/requests/122 .

El CREAF, de la mà del MiraMon, té gran interès a continuar impulsant processos d’estandardització d’informació geoespacial.

Comparteix l'article!

Articles relacionats

L’alumnat dels FenoCentres ha aportat gairebé 1.400 observacions de plantes i animals a l’observatori ciutadà RitmeNatura. Autor: Pau Guzmán
Notícies
Gerard Gaya

Neix la xarxa de FenoCentres de l’observatori ciutadà RitmeNatura amb 18 escoles i instituts

Més de 500 alumnes de la província de Barcelona han observat 1.350 canvis en el calendari natural de 289 espècies diferents de plantes i animals gràcies a l’observatori ciutadà Ritme Natura. Aquestes dades ciutadanes es combinaran amb dades de satèl·lit i permetran crear FenoTwin, un mapa on es veurà en temps real com canvia la natura al llarg de l’any. Es presentarà, juntament amb la primera generació de la xarxa de FenoCentres, el 15 de juny.

Hem canviat la versió del Wordpress. Per llegir entrades anteriors al 2020 en els diferents idiomes (català, castellà o anglès), ves a la portada del blog, escull l'idioma amb el selector del menú superior i cerca l’entrada a la barra de la lupa.

Dona’t d’alta al Newsletter per rebre totes les novetats del CREAF al teu e-mail.

Ajuda'ns a moure

l'ecologia