LiquenCity organitza la primera marató per trobar líquens a Barcelona

Es tracta d’un bioblitz –una mena de marató naturalista– que tindrà lloc el diumenge 16 de desembre al Parc del Castell de l’Oreneta de Barcelona. L’objectiu de l’activitat és trobar tants líquens com sigui possible durant tot el matí.

Una participant de LiquenCity Barcelona fotografia un liquen amb el mòbil.
Una participant de LiquenCity Barcelona fotografia un liquen amb el mòbil. Autor: Pau Guzmán.

Ja et pots apuntar a la primera activitat oberta al públic del projecte LiquenCity! Serà una mena de marató naturalista o bioblitz on el púbic participant buscarà tots els líquens que pugui durant un matí. L’equip de LiquenCity Barcelona guiarà en tot moment la jornada i oferirà dues xerrades informatives.

L’activitat es durà a terme el proper diumenge 16 desembre al Parc del Castell de l’Oreneta de Barcelona a les 10.30 h. El punt de trobada serà a l’espai de joc infantil de dins del Parc (mapa), al costat de les taules de ping pong, amb la següent organització:

10.30 h – 11.00 h: Primera convocatòria. Xerrada informativa sobre el projecte, la ciència ciutadana, els líquens com a bioindicadors i instruccions per a la presa de dades amb exemple pràctic.

11.00 h – 12.30 h: Bioblitz.

12.30 h – 13.00 h: Segona convocatòria. Xerrada informativa sobre el projecte, la ciència ciutadana, els líquens com a bioindicadors i instruccions per a la presa de dades amb exemple pràctic.

13.00 h – 14.30 h: Bioblitz.

Instruccions

  • Per poder participar cal que confirmeu la vostra assistència omplint aquest formulari.
  • Per registrar les observacions dels líquens fem servir la plataforma de ciència ciutadana Natusfera. Aquesta plataforma es pot fer servir des de l’ordinador i des del mòbil gràcies a la seva app gratuïta per a Android i iOS. Per tant, és molt important que et descarreguis l’app de Natusfera al mòbil i et creïs un usuari. Un cop fet això, busca el projecte “LiquenCity Barcelona – Sarrià-Sant Gervasi” i uneix-te. No pateixis, tens tota la informació de com fer-ho a la pàgina “Descarrega’t Natusfera” del nostre web.
  • Per últim, et recomanem que consultis la metodologia de mostreig per a la presa d’observacions; així seràs un alumne avantatjat!

Participa-hi! Passarem una estona agradable contribuint al coneixement científic dels líquens i et convertiràs en un ciutadà científic.

El projecte de ciència ciutadana LiquenCity pretén esbrinar quina és la diversitat de líquens que viuen als arbres de Barcelona i Madrid i relacionar-ho amb la qualitat de l’aire d’ambdues ciutats. Això és possible gràcies a que els líquens són uns excel·lents bioindicadors de la qualitat ambiental, és a dir, alguns d’ells són molt sensibles a la contaminació atmosfèrica. Amb aquest objectiu, el projecte busca la participació dels habitants d’ambdues ciutats que, juntament amb la col·laboració d’un equip expert en líquens, identificaran les espècies d’aquests organismes que viuen a les dues capitals.

Més informació al web de LiquenCity. Per a qualsevol consulta o aclariment, contacta’ns a liquencity@creaf.uab.cat.

Comparteix l'article!

Articles relacionats

Resiliència no és “resistir sense canviar”, com ho pot fer un pont o un edifici davant un terratrèmol. És “canviar per resistir”. Foto: Unsplash.
Coneixement
Jaume Terradas

Sobre resiliència i biodiversitat

En torn de la temàtica ambiental, i en particular del canvi climàtic i els seus efectes, hi ha una polarització acusada entre dos grups: els

La ginesta, que la veiem florida en aquesta imatge del 22 d'octubre a Barcelona, només hauria de tenir flors entre els mesos d'abril i juliol. Font: Elisabeth Llopart (Voluntària de RitmeNatura)
Notícies
Gerard Gaya

Plantes d’arreu de Catalunya floreixen i fructifiquen també a la tardor a causa de la calor dels darrers mesos

La temperatura de setembre i octubre, molt més càlida del que és habitual per l’època de l’any, ha modificat els cicles naturals de moltes espècies, substituint l’inici de la tardor per una “segona primavera”. Ha tornat a brotar vinya del Penedès i el Garraf, s’ha retardat la caiguda de les fulles d’alguns arbres de fulla caduca i han florit per segona vegada multitud de plantes silvestres i arbres fruiters des de les Terres de l’Ebre fins a la Catalunya Nord.

Hem canviat la versió del Wordpress. Per llegir entrades anteriors al 2020 en els diferents idiomes (català, castellà o anglès), ves a la portada del blog, escull l'idioma amb el selector del menú superior i cerca l’entrada a la barra de la lupa.

Dona’t d’alta al Newsletter per rebre totes les novetats del CREAF al teu e-mail.

Ajuda'ns a moure

l'ecologia