Què afecta la regeneració d’un bosc després d’un incendi?

bosc de pinassa (CTFC) ok
bosc de pinassa (CTFC) ok

Les característiques de la vegetació prèvia, els úsos del sòl que se n’hagin fet i el comportament del foc durant l’incendi, a més de l’orientació i el pendent del terreny, són factors que influeixen molt en com es regenera un bosc cremat. Aquesta és la conclusió principal de la tesi doctoral de Santi Martín-Alcón, del Centre Tecnològic i Forestal de Catalunya, dirigida per l’investigador associat al CREAF Lluís Coll.

bosc de pinassa (CTFC) ok
Bosc de pinassa on s’ha fet part de l’estudi. Autor: CTFC

El resultat de la investigació ajudarà a planificar la gestió dels boscos per afavorir-ne la seva recuperació en cas d’incendi i fer-los més resilients. L’estudi s’ha dut a terme en 24.000 hectàrees de la Catalunya central, cremades el 1998.

Podeu llegir-ne més aquí.

Comparteix l'article!

Articles relacionats

Coneixement
Veronica Couto Antelo

Quins tipus de gestió forestal existeixen? 

Sovint tendeix a associar-se la gestió forestal únicament amb l’extracció de fusta dels boscos o la configuració de tallafocs per evitar els incendis, però alerta!

Hem canviat la versió del Wordpress. Per llegir entrades anteriors al 2020 en els diferents idiomes (català, castellà o anglès), ves a la portada del blog, escull l'idioma amb el selector del menú superior i cerca l’entrada a la barra de la lupa.

Dona’t d’alta al Newsletter per rebre totes les novetats del CREAF al teu e-mail.

Ajuda'ns a moure

l'ecologia