Tractaments silvícoles en masses en regeneració d’arboç (Arbutus unedo)

Arbutus unedo. Foto: Lídia Quevedo
Arbutus unedo. Foto: Lídia Quevedo

El CREAF organitza una jornada de camp per mostrar les principals millores obtingudes en aplicar una selecció de rebrots en bosquines dominades per arboç en zones cremades.

Arbutus unedo. Foto: Lídia Quevedo
Arbutus unedo. Foto: Lídia Quevedo

En aquesta jornada pretenen mostrar les principals millores obtingudes en aplicar una selecció de rebrots en bosquines dominades per arboç en zones cremades.

Mitjançant una breu introducció teòrica i la visita a les parcel·les on s’han aplicat els tractaments, volem mostrar com els tractaments milloren l’estructura d’aquestes bosquines, accelerant el creixement dels rebrots reservats i reduint la presència de rebrots morts en peu, el que, a més, implica una reducció del risc d’incendi.

A més demostrem com aquests tractaments no comprometen la capacitat de reproducció de l’arboç i que no tenen efectes perjudicials sobre determinats grups faunístics.

DESCARREGA EL PROGRAMA

dissabte 11 d’octubre de 2014

Programa

9.00 h  Trobada a Can Pasqual. Carrer Cavallers, 26 Esparreguera

Benvinguda i sessió teòrica sobre els tractaments de selecció de rebrots en masses d’arboç.

Sr. Anselm Rodrigo i Sra. Lidia Quevedo, CREAF.

10.30 h  Visita a les parcel·les

Sessió pràctica a la zona de camp on s’han fet els tractaments silvícoles. Comparació de l’estructura dels individus d’arboç segons els diferents tractaments aplicats.

Sra. Lídia Quevedo i Sr. Anselm Rodrigo, CREAF.

13.30 h  Cloenda de la Jornada

Lloc de realització

Can Pasqual

Carrer Cavallers, 26

08292 – ESPARREGUERA

Tel.: 654 329 864 (Lídia)

Inscripcions

Caldrà portar esmorzar, aigua i roba de camp. L’organització disposa de cotxes 4×4 per pujar els assistents a les parcel·les.

La jornada és gratuïta però cal inscriure’s prèviament a través del servei de Preinscripcions a jornades del PATT del portal RuralCat:

www.ruralcat.net/preinscripcionspatt

HI COL·LABOREN

Generalitat de Catalunya (Pla Anual de Transferència de Tecnologia del Departament d’Agricultura)

Comparteix l'article!

Articles relacionats

Coneixement
Veronica Couto Antelo

Quins tipus de gestió forestal existeixen? 

Sovint tendeix a associar-se la gestió forestal únicament amb l’extracció de fusta dels boscos o la configuració de tallafocs per evitar els incendis, però alerta!

Hem canviat la versió del Wordpress. Per llegir entrades anteriors al 2020 en els diferents idiomes (català, castellà o anglès), ves a la portada del blog, escull l'idioma amb el selector del menú superior i cerca l’entrada a la barra de la lupa.

Dona’t d’alta al Newsletter per rebre totes les novetats del CREAF al teu e-mail.

Ajuda'ns a moure

l'ecologia